Zmiana sprzedawcy energii

Zmiana sprzedawcy energii

W obliczu otwierającego się rynku, spółki energetyczne potrzebują wsparcia w procesie pozyskiwania nowych klientów oraz realizowania w ich imieniu procedury zmiany sprzedawcy. System Zmiana Sprzedawcy Energii (ZSE) stanowi kompletne rozwiązanie pozwalające zautomatyzować i kontrolować działania w tym obszarze.

Klienci zainteresowani zmianą sprzedawcy mogą kontaktować się przez udostępnione przez System formularze (w tym stanowiące element kampanii reklamowych), a także za pośrednictwem call center lub partnerów zewnętrznych. W trakcie rejestracji formularza (a także później) klient ma możliwość przesłania m.in. skanu lub fotografii ostatniego rachunku za energię, dokumentów rejestrowych, a także właściwego pełnomocnictwa. System integruje się tutaj z rozwiązaniami klasy OCR (Optical Character Recognition), dzięki czemu wiele potrzebnych danych zostaje pozyskane automatycznie i wykorzystanych w kolejnych etapach procesu zmiany sprzedawcy.

Po zakończeniu etapu pozyskania klienta, system wspiera kompleksowo organizację i automatyzację procesu zmiany sprzedawcy, obejmującego:

Rozwiązanie umowy z dotychczasowym sprzedawcą
Zgłoszenie nowego sprzedawcy do lokalnego operatora systemu dystrybucyjnego
Zawarcie umowy na sprzedaż energii elektrycznej z klientem
Uruchomienie sprzedaży energii

Klient, który złożył wniosek może być automatycznie informowany o bieżącym statusie procesu, a także o koniecznych działaniach, np. potrzebie dostarczenia dodatkowych dokumentów. W tym celu system może wysyłać do klienta wiadomości e-mail i/lub SMS, a także inicjować połączenia z call center.

Z biznesowego punktu widzenia system ZSE zapewnia:

Całościową obsługę procedury zmiany sprzedawcy energii
Wsparcie dla nowoczesnych i tanich form pozyskiwania klientów
Automatyzację znakomitej większości czynności koniecznych do przeprowadzenia procedury
Pełną kontrolę i nadzór nad przebiegiem procedury na każdym etapie
Spójność informacji na temat klienta i procesu, bez względu na źródło informacji i kanał, którym napłynęła
Bardzo dużą elastyczność pod względem dostosowania do procesów już istniejących w organizacji
Łatwość integracji, w tym możliwość wykorzystania wdrożonych systemów jako elementów rozwiązania
Bezpieczeństwo inwestycji, dzięki wykorzystaniu popularnej i sprawdzonej technologii

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s